.

Hogenbirk meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland 2015

Mercedes-Benz dealer Hogenbirk met vestigingen in Dordrecht en Rotterdam is uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland. Hogenbirk kreeg uit handen van de directie van Mercedes-Benz de prestigieuze titel en de Klant Nr.1-trofee, omdat het bedrijf opvalt door de zeer hoge mate van klantvriendelijkheid.

 

Met Klant Nr. 1 streeft Mercedes-Benz - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Die klanten spreken zich via enquetes uit over hun dealerbedrijf. Hierbij komt alles aan bod: van showroom tot en met werkplaats. Klanttevredenheid is een topprioriteit van Mercedes-Benz. Het is een belangrijke factor voor de loyaliteit én tevreden klanten zijn belangrijke merkambassadeurs.

 

Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit.

Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van klanten te meten. Door middel van online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven.

 

De klant altijd op Nr. 1 – alle aspecten tellen mee

De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot en met de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie.

 

Klik voor een vergroting

 

Hogenbirk: de klantvriendelijkste Mercedes-Benz dealergroep van Nederland

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek ook dit jaar dat de complete Mercedes-Benz organisatie zeer goed scoort als het gaat om het de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz dealergroep Hogenbirk met vestigingen in Dordrecht en Rotterdam sprong eruit en werd door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland.

Daarvoor kreeg directeur Robert Hogenbirk een speciale onderscheiding overhandigd. Hogenbirk over de prestigieuze onderscheiding: “Hogenbirk focust op als enige Mercedes-Benz dealer van Nederland volledig op bedrijfswagens en trucks. Alle medewerkers bij Hogenbirk hebben één focus: de klant. Bij Hogenbirk werken we bijvoorbeeld in ploegendiensten en daardoor staan we tot tien uur ‘s avonds, dus op filevrije tijdstippen klaar voor de klant. En zelfs als een bedrijfswagen of truck stilstaat, zorgen we ervoor dat de business van de klant door kan gaan. Bovendien zijn we een familiebedrijf. Wij herkennen daardoor ook de ondernemersgeest van onze klanten. Met korte lijnen en zonder bureaucratie springen we daar snel en adequaat op in.”

 

Het is de tweede maal dat Hogenbirk de prijs voor beste dealergroep wint.

 

Unieke merkbeleving zorgt voor ambassadeurs

De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de negende keer toegekend. Karsten Oellers, CEO van Mercedes-Benz Nederland reikte de prijzen uit. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “We reiken de Klant Nr. 1 Awards uit om dealers te inspireren en te motiveren tot topprestaties. Op het gebied van klanttevredenheid zijn we naar een zeer hoog niveau gegroeid. Daarom is het des te mooier om te zien dat de lat ook dit jaar weer hoger is komen te liggen. Alle dealers maken ons merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ op overtuigende wijze waar. Met het bieden van de unieke Mercedes-Benz beleving kweken we ook ambassadeurs: klanten die ‘hun’ dealerbedrijf actief aanbevelen aan anderen. Samen met een reeks belangrijke nieuwe modellen is dat een perfecte start van 2016.